Poliklinika Dr. Lastrić – proširene vene i oboljenja završnog debelog crijeva

Ispod možete pronaći odgovore na često postavljana pitanja.

Riječ je o oboljenju vena koje se najčešće odnosi na proširene površinske vene nogu. One se jasno vide na površini kože nogu, te se ispoljavaju proširenim izvijuganim venama različitog intenziteta, koje se mogu napipati. Pored uobičajenog naziva Proširene vene, neki ih nazivaju i varikoziteti, varikozne vene, ili varices.
Kod oboljelih od Proširenih vena (varikoziteta), vene su nedostatne i manjkave za svoju normalnu funkciju vraćanja krvi prema srcu (insuficijencija venskog sustava). Oboljenje stalno napreduje, i sa sigurnošću (ako se ne liječi) izaziva niz komplikacija i na Površinskim a i Dubokim venama. Stoga je važno izbjeći ozbiljne komplikacije i liječenju proširenih vena pristupiti čim prije nakon što ih uočimo, jer to je jedini način da izbjegnemo nepovratna oštećenja vena i venskog sustava.
Zdravi venski zalisci osiguravaju normalan transport venske krvi u nogama. Oštećeni venski zalisci ne mogu obavljati tu funkciju, a posljedica je vraćanje krvi prema stopalu, zbog čega se vene šire i u konačnici postanu tortuozne, odnosno izvijugane.
Riječ je nasljednoj bolesti, odnosno nasljeđuje se oštećenje genskog kôda koji je odgovoran za građu i funkciju venskih zalistaka, što je i primarni uzrok nastanka proširenih vena. Značajni za nastanak i širenje proširenih vena su i takozvani riziko-faktori, ali oni ne mogu primarno uzrokovati oboljenje, već samo potaknuti i ubrzati razvoj proširenih vena.
Pored toga što su vidljive i mogu se osjetiti pod prstima, najčešći simptomi su:
- osjećaj težine i napetost u nogama
- blagi otoci u predjelu stopala i skočnog zgloba
- noćni grčevi u mišićima nogu (osobito potkoljenice)
- svrbež, crvenilo i suha koža (u kasnijoj fazi)
Nakon razgovora s liječnikom tijekom kojega se osobita pažnja posveti obiteljskoj anamanezi, jer su proširene vene nasljedno oboljenje, obavi se ultrazvučni pregled vena (Doppler sonografija, ultrazvuk vena, UZV vena). Pregled je u potpunosti bezbolan, traje oko pola sata, i odmah nakon toga u Poliklinici Dr. Lastrić dobit ćete dijagnozu, mišljenje liječnika i preporuke za daljnje korake u liječenju prema potrebi.
Jedini način uspješnog liječenja je operacija proširenih vena. Proširene vene s nefunkcionalnim zaliscima moraju se ukloniti, ne samo radi estetskih razloga, nego da bismo spriječili komplikacije.
Postoje dvije standardne metode:
- Suvremena operacija
- Endovenozna operacija - u javnosti poznata primjena lasera, radiovalove i sklerozacija pjenom, a kao posljednji odgovor tehnološkog razvoja - primjena vodene pare.

U Poliklinici Dr. Lastrić primjenjujemo i Suvremenu i Endovenoznu operaciju vodenom parom. Obje metode imaju svoje prednosti, ali i nedostatke. Temeljem toga, razvili smo novu, jedinstvenu metodu liječenja proširenih vena koristeći samo prednosti obje navedene standardne metode - Kombinirana operacija proširenih vena.
Jednom oštećeni venski zalisci ne mogu se reparirati, odnosno danas ne postoji način liječenja kojim se može vratiti njihova funkcija.
Standardni lijekovi, masti, kreme, oblozi, tablete i slično ne mogu izliječiti proširene vene, nego samo privremeno ublažiti simptome.
Kako su proširene vene progresivne naravi - samo je pitanje kada će se i kojim intenzitetom razviti komplikacije, koje želimo izbjeći, stoga se one moraju ukloniti.
Nije preporučljivo raditi uklanjanje varikoznih (proširenih) vena tijekom trudnoće, i zapravo bi najbolje bilo da se preispita dijagnoza nakon poroda. U velikome broju slučajeva, istaknuti varkoziteti (proširene vene) koji su se pojavili tijekom trudnoće mogu nestati brzo nakon poroda. Zapravo bi bilo preporučljivo odgoditi bilo kakve invazivne intervencije sve dok traje period laktacije (dojenja djeteta).
Trudnoća je razdoblje tijekom kojega često dolazi do pogoršanja simptoma, a često i do prvih naznaka proširenih vena. Također, kod trudnica s proširenim venama povećana je i mogućnost pojave tromboze (krvnih ugrušaka).
U trudnoći bi proširene vene trebalo držati pod kontrolom koristeći odabir prikladnog donjeg rublja i obvezno elastičnih (kompresivnih) čarapa što može prevenirati pogoršanje, umanjiti “zamor nogu” i otekline, a što je najvažnije znatno smanjiti vjerojatnost pojave opasnog zgrušavanja krvi (tromboze).
Uklanjanje proširenih vena ambulantnom mikroflebektomijom na stopalima može imati iznimno dobre rezultate. Zapravo su kirurške metode liječenja jedina prihvatljiva opcija za ovo područje tijela, jer se sklerozacija nikako ne preporuča raditi na području stopala uslijed velike blizine dubokih vena površinskim. To znači da bi kod injektiranja u površinsku venu sklerozant mogao lako doći do duboke vene i uzrokovati nepoporavljivu štetu za cirkulaciju.
Brzo nakon operacije uklanjanja oštećenih vena na stopalima u našoj poliklinici, nošenje otvorenih cipela i sandala postaje realnost i nećete imati potrebu skrivati svoja stopala.
Ne može se sa 100% sigurnošću tvrditi da se proširene vene neće ponovno javiti. Jedino se vjerojatnost ponovnog pojavljivanja može svesti na najmanju razinu.
U Poliklinici Dr. Lastrić uspješno smo obavili više od 5.000 operacija proširenih vena metodom koja potvrđeno ima najmanji postotak recidiva (ponovnog javljanja proširenih vena), jer se uklanja mjesto nastanka proširenih vena. Kod više od 98% svih pacijenata u našoj Poliklinici proširene vene neće se ponovno javiti.
Svi zahvati u Poliklinici Dr. Lastrić obavljaju se ambulantno, u lokalnoj tumescentia anesteziji. Neposredno nakon operacije koja se obavlja u jednome aktu, pacijent sâm ustaje i Polikliniku napušta funkcionalno sposoban. Najčešće oporavak traje oko 2 tjedna, tijekom kojih pacijent može obavljati većinu svakodnevnih aktivnosti.
Jedna od pogodnosti liječenja proširenih vena u Poliklinici Dr. Lastrić je u tome što je cijeli proces u potpunosti bezbolan i provodi se u lokalnoj anesteziji u jednome aktu, čime se znatno smanjuju mogućnosti komplikacija tijekom zahvata, a prema pacijentu postupamo s potpunom pozornošću i skrbi kako bi proces prošao ugodno i opušteno.
Postoperativno razdoblje također u pravilu ne prate tegobe u smislu bolova, te su u samo nekoliko izoliranih slučajeva pacijenti koristili uobičajene analgetike, odnosno tablete protiv bolova.
U Poliklinici Dr. Lastrić svi zahvati se izvode ambulantno u lokalnoj Tumescentia anesteziji koja ima iznimne prednosti, a koju primjenjujemo još od prvoga dana rada 1997 godine. Postupak je u potpunosti bezbolan, a pacijent je pri svijesti tijekom cijelog procesa. U svakome trenutku u našoj Poliklinici vodimo računa o tome da Vaš boravak bude ugodan i relaksirajući, i pacijenti tijekom provođenja operativnog zahvata mogu čitati časopise ili novine, ili pak opušteno razgovarati s našim osobljem.
Kompresivni zavoj je standard i neizostavni tretman nakon uklanjanja proširenih vena. To znači da se elastični zavoji trebaju nositi 10 dana do prepone a nakon toga, ovisno o slučaju potrebno je nositi kompresivni zavoj ili čarapu samo do koljena još 3-4 tjedna.
U Poliklinici Dr. Lastrić od 1997. godine do danas nismo imali niti jedan incident tijekom operativnog zahvata.

Prije operacije pacijenti se temeljito ispitaju i prođu standardne predoperativne pretrage, tako da se zahvatu ne pristupa u slučaju indikacija koje bi ukazivale na povećani rizik.
Kod manjeg broja pacijenata nakon zahvata se pojave različiti stupnjevi modrica na području koje je operirano, što bez tretmana nestaje u potpunosti tijekom tjedan-dva.

Nepredviđene nuspojave uglavnom se odnose na činjenicu da nas pacijenti ne upoznaju sa svojim reakcijama na injekcije, što može dovesti do pojave vrtoglavice, znojenja, blijedosti i pada krvnog tlaka. Ta je pojava prilično uobičajena i važno je samo prethodno znati da pacijent reagira na injekcije kako bi se poduzeli koraci da ne dođe do neželjenih posljedica.