Poliklinika Dr. Lastrić – proširene vene i oboljenja završnog debelog crijeva

O Vama brine tim stručnjaka

Surađujemo s najvećim osiguravajućim kućama

Besplatan parking u sklopu poliklinike

Oboljenja završnog debelog crijeva otežavaju svakodnevicu i pogoršavaju kvalitetu života pacijentima

Hemoroidi su spužvasti jastučići ispunjeni krvlju, koji zajedno s unutarnjim sfinkterom, imaju ulogu “finog” zatvaranja analnog kanala (čmara), a smješteni su u dubini od 4–5 cm od čmara.

Oni se ne mogu vidjeti niti pipati prstom, tako da je pregled instrumentom (Proktoskop) jedini način verifikacije i sigurnog dijagnosticiranja hemoroida.
Hemoroidi nisu poredani u krug, kako se često misli, i postoje samo tri hemoroidalna jastučića, koji se nalaze na točnom određenim mjestima – jedan s lijeve a dva s desne strane. To je stoga što su na desnoj strani dvije terminalne grane A.haemorrhoidalis sup., a na lijevoj jedna.

Česta zabluda je da su hemoroidi vezani uz venski sustav odnosno da su to na neki način proširene vene – to nije točno i histološki je dokazano da su to arterio-venske fistule, odnosno šupljine, gdje se nalazi skoro isključivo svijetla arterijska krv.
Dobro poznati simptomi (navedeni ispod slike) mogu biti izazvani i drugim oboljenjima, kao što je upalni proces sluznice debelog crijeva, ili pak tumorozni proces. Upravo radi toga je svakako uputno javiti se proktologu na pregled, jer je to jedini način da se točno upoznamo s razlogom svojih tegoba.
Nakon uvodnog razgovora s pacijentom obavi se proktološki pregled, koji je opisan na ovim stranicama, a traje svega 10-ak minuta. I ono što je sigurno važno – pregled je potpuno bezbolan.

Glavni simptomi kod ovog oboljenja su:
- krvarenje
- tragovi krvi na toaletnom papiru
- pojačano vlaženje na čmaru
- “prljanje” veša
- osjećaj pritiska na čmaru
- svrbež

Liječenje hemoroida

Izbor načina liječenja hemoroida ovisi o stupnju razvoja hemoroidalne bolesti. Ono što je iznimno važno za napomenuti: hemoroidi se, kao niti većina drugih proktoloških oboljenja, ne mogu izliječiti nijednom danas poznatom mašću, čepićima, oblozima ili melemima. Na taj način moguće je samo kratkotrajno ukloniti tegobe (simptome) oboljenja, no oboljenje i dalje ostaje i razvija se, te je pitanje samo u kojem će se roku simptomi ponovno javiti.
Svakako je preporuka javiti se proktologu čim prije nakon što uočimo neke od simptoma oboljenja, ukoliko ne želimo doći u situaciju gdje nam za liječenje preostaje jedino operacijski zahvat.
Ukoliko dođe do njega – operativni zahvat izvodi se ambulantno, u lokalnoj anesteziji, u lijevom bočnom položaju i potpuno je bezbolan. Pacijent je neposredno nakon zahvata potpuno funkcionalan i upućuje se na kratkotrajnu kućnu njegu.

Liječenje hemoroida I. stupnja – sklerozacija

U prvom stupnju razvoja, hemoroidi su tek malo uvećani i mogu se otkriti jedino proktoskopski. Glavni simptomi su svijetlo-crvena krv u stolici. Nema bolova. Povremeno se pojavljuje se svrbež i osjećaj da se u završnom debelom crijevu nalazi neko strano tijelo.
Najprikladniji način liječenja hemoroida I stupnja je sklerozacija, koja je potpuno bezbolna i izvodi se ambulantno,a anestetzija nije potrebna jer na tom mjestu ne postoje senzitivni završeci.
Sklerozacija se izvodi specijalnom špricom, tako što se sklerozantno sredstvo ubrizgava (injicira) direktno u hemoroidalni jastuk. Djeluje tako što reducira cirkulaciju, dodatno povećava fibrozaciju, odnosno umnožava se vezivno tkivo na mjestu čvorića te se na taj način hemoroidalni jastuk smanji na normalnu veličinu.

Liječenje hemoroida II. stupnja - Barron ligatura

Za drugi stupanj razvoja hemoroida karakteristično je da se tijekom pražnjenja može dogoditi da hemoroidi pri napinjanju izađu van čmara. Neposredno nakon pražnjenja oni se vraćaju natrag u unutrašnjost. Glavne tegobe očituju se u vidu ponovljenih krvarenja svijetle krvi, zatim često je prisutan osjećaj pritiska na čmar, a nisu rijetki bolovi za vrijeme pražnjenja, koji nastaju ako se hemoroidalni čvor uklješti u analnom kanalu.Pored navedenoga pacijent može osjećati svrbež oko čmara, peckanje i pojačano vlaženje na rublju.
Ovo je svakako najčešći oblik hemoroidalne bolesti koje srećemo u našoj Poliklinici. Na sreću, liječenje hemoroida II stupnja je učinkovito, jednostavno i potpuno bezbolno. Barron ligatura je najuspješniji način liječenja hemoroida zapuštenoga I stupnja i najučinkovitija metoda za II stupanj. Liječenje je konzervativno te nije potreban, a i ne preporuča se operacijski zahvat. Metoda se sastoji u tome da se specijalnim instrumentom (ligator) postave gumene omčice na svaki hemoroidalni čvor, u razmaku od mjesec dana. Omčice se postavljaju na točno određeno mjesto, na bazi čvorića, tako da stisne krvnu žilu koja ga opskrubljuje i bez cirkulacije čvorić jednostavno nestane (nekrotizira) nakon kratkog vremena. Uspjeh izliječenja je oko 90%.
Liječenje s Barron ligaturama izvodi se ambulantno, potpuno je bezbolno, a pacijent neposredno nakon operacije potpuno normalno funkcionira i bez dodatne posebne njege i skrbi.

Liječenje hemoroida III. i IV. stupnja - operacija

U III. stupnju se hemoroidi nakon pražnjenja ne vraćaju u prostor analnog otvora, no mogu se manualno pritisnuti i vratiti u unutrašnjost. Krvarenje može biti čak i manje izraženo nego kod II. stupnja. Bolovi, svrbež i curenje pojačavaju se što može voditi i ekcemu kože u okruženju.
IV. stupanj još se naziva i “fiksni” analni prolaps. Hemoroidi su vidljivi izvana i ne mogu se vratiti u unutrašnjost niti manualno. To uzrokuje iritaciju kože koje može voditi neugodnim ekcemima i infekcijama. Krvarenja su rijetka, ali se mogu dogoditi nekontrolirana pražnjenja. Vremenom se može formirati nekroza (uslijed stiješnjenih krvnih žila što je iznimno bolno), ili čak i rak.

Hemoroidi III i IV stupnja ne mogu se izliječiti konzervativnim metodama i zbog toga je neophodan operacijski zahvat.

Prvotne operacije hemoroida, kao što su metode po Langenbecku i Whiteheadu, bile su opterećene velikim brojem recidiva, tako da su napuštene. Danas je najčešće primjenjivana metoda operacije hemoroida po Morgan-Milliganu. To je takozvana “otvorena metoda”, koja se više primjenjuje u Europi. Kod te operacije uklanjaju se hemoroidalni čvorići i pripadajuća koža oko analnog otvora. Zove se otvorena jer se rez na koži ne zašiva i ima veliku prednost, jer se ne javlja postoperacijska upala.
Postoji i takozvana “zatvorena metoda” po Fergusonu, koja se preferira u SAD i kod koje se koža nakon zahvata zašiva, ali se zbog toga često javljaju komplikacije u vidu upale.

U Poliklinici Dr.Lastrić izvodimo isključivo operaciju po Morgan-Milliganu.

Operacija se izvodi ambulantno, u lokalnoj annesteziji i pacijent bez bolova odlazi kući neposredno nakon zahvata. Operacija po Morgan-Milliganu daje 100% učinak i pacijent je trajno oslobođen hemoroidalnih tegoba.
Postoje i drugi operativni zahvati, kao što je hemoroidektomija staplerom po metodi De Longo i koja je uglavnom rezervirana za III. stupanj, ali je ona veoma skupa i moguće komplikacije koje je prate su veoma teške (prvenstveno retrovaginalna fistula). Laserska hemoroidektomija, kao novija metoda, nema prednosti u odnosu na operaciju po Morgan-Milliganu, jer dosta je skuplja, a rezultati su isti.

Ispod možete pronaći odgovore na često postavljana pitanja o proktologiji

Hemoroidi su spužvasti jastučići napunjeni krvlju koje ima svaka osoba, a koji zapravo imaju veliku ulogu u “finom” zatvaranju analnog kanala. Oboljenje nastaje kod uvećanja tih spužvastih jastučića. Glavni simptomi hemoroidalne bolesti su: krvarenje pri stolici, tragovi krvi na toaletnom papiru, pojačano vlaženje na čmaru, „prljanje“ donjeg rublja, osjećaj pritiska na čmaru i svrbež.
Izbor načina liječenja hemoroida ovisi o stupnju razvoja bolesti, no važno je napomenuti da se oni ne mogu izliječiti nijednom danas poznatom mašću, kremom, čepićima ili oblozima. Ovisno o stupnju razvoja bolesti, načini liječenja su sklerozacija, Barron ligatura ili operacija.
Liječenje hemoroida u Poliklinici Dr. Lastrić u potpunosti je bezbolno, neovisno o načinu liječenja ili stupnju razvoja hemoroidalne bolesti.
Nijedna danas poznata mast, krema, čepići, oblozi ili melemi ne mogu izliječiti hemoroidalnu bolest. Na taj način moguće je samo privremeno i kratkotrajno ukloniti tegobe (simptome) bolesti, no oboljenje i dalje ostaje i razvija se te je pitanje samo u kojem će se roku tegobe ponovno javiti.
Liječenje hemoroida kirurškim zahvatom (III. i IV. stupanj razvoja bolesti) ima 100% učinkovitost.